Packlista

Jag tänkte skriva ett inlägg om packningen när man ska iväg på språkresa. Jag åkte ju till England som är känt för regn men när man kollade på bilder från Torquay så såg det ut att vara jättebra väder och det stog till och med att det fanns palmer där så min packning bestod av 4 par shorts och 1 par jeans samt 1 par skor vilket jag fick ångra sen, haha :) Jag hade också fått information av EF att vi skulle vara i London de 2 första dagarna så jag packade inte ner en massa grejer som jag tänkte köpa där men på flygplatsen fick jag reda på att jag hade fått fel information så där stog jag utan underkläder, schampoo osv. Det är dock inte säkert att det kommer att regna varje dag för när jag kom hem från språkresan och kollade på bilder på instagram från Torquay så var det bara bilder på folk i bikini…
 

Att ha med sig:
Vanliga tröjor
Tjocktröjor/Stickade tröjor (det blir kallare på kvällarna)
Jeans/Shorts
Hade också kunnat döda för ett par mjukisbyxor vissa dagar men hade inte med mig det…
Underkläder/strumpor
Jacka (Regnjacka om du åker till England)
2 par SKÖNA skor (jag hade bara 1 par och om det regnade en dag fick jag gå med blöta skor dagen efter)
En väska som rymmer lunch, skolböcker och jacka/tröja
Bikini och handduk

 

Necessär:
Varierar från person till person men typ Schampoo & Balsam, nagelsax osv. 

 

Övrigt:
Penna och sudd
Små Bilder på sig själv (kan behövas)
Kopia på sitt pass - viktigare än man tror, en kille som var på samma resa som mig tappade bort sitt pass precis innan vi skulle hem men det löste sig eftersom han hade en kopia på sitt pass!
Kontanter och bankkort - Man behöver alltid kontanter till olika aktiviteter. Första riktiga dagen kan man också köpa busskort för £43 så se till att ha det! :) Bankkort kan du fixa på t.ex Forex.
Mediciner - Alvedon, halstabletter, allergimedicin...
Eluttagsadapter - Om du ska till ett land som inte har samma ellutag som vi har i Sverige är det viktigt att ha en adapter så du kan ladda din telefon osv.

Jag har säkert glömt en massa saker men om jag kommer på något mer så lägger jag till det i listan :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggextra.se

RSS 2.0