Torquay 2012 - Andra dagen

 
Våra ledare Aaron och Sandra (under hunt the leader, de gick inte alltid runt sådär ^^)
 
Eftersom att morgonrutinen är i exakt som alla andra dagar så kommer jag inte att skriva om det :)
 
Den här dagen samlades alla på "castle green" (tror det hette så) för att få reda på sina grupper, vilken nivå man kom på och vilka ledare man hade. Våra ledare hette Sandra och Aaron och dom var verkligen jättebra ledare! Jag åkte med en kompis men vi kom i olika nivåer så vi hade inte lektioner eller aktiviteter tillsammas vilket jag tyckte var väldigt tråkigt. När den nya gruppen var samlad gick min grupp till Torre Abbey Green (En stor park/gräsmatta) för att leka några namnlekar och spela fotboll eller cricket fast efter ett tag var det ingen som orkade spela längre så då satt vi bara och pratade och åt lunch. Det här var också en av de få varma dagar vi hade, det var verkligen jättevarmt! :)

Spelhallen
 
Eftersom att vi hade haft aktivitet på morgonen så började vi skolan 12:30. Vi var vid skolan lite tidigare eftersom att vi skulle få reda på vart vi skulle vara. De delade upp aktivitetsgruppen i 2 klasser. I min klass var det nästan bara svenskar plus några få tjejer från Frankrike och Italien. På lektionen träffade vi våra lärare, Ella & Sammy, som också var jättebra lärare :) Vi fick också lite information samt våra skolböcker. På lektionerna jobbade vi i böckerna och gjorde ett litet grupparbete som vi skulle presentera inför klassen.
 
Efter skolan mötte jag upp Maja innan vi gick hem och åt middag hos vår värdfamilj, Sallad, pizza och friterad/stekt potatis? Gott var det i alla fall :) Vi fick skjuts av vår värdmamma till Pavilion där vi skulle ha photochallenge men eftersom att det regnade gick vi till spelhallen som låg precis bredvid och slösade pengar istället. Det enda jag vann där under hela resan var godis, haha :) Runt 22:00 gick vi hem för att sova.

Kommentarer
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Jätte fin blogg! Vad ska du hitta på idag? :)
Säg gärna vad du tycker om mitt "åsikter och tankar" inlägg jag precis skrivit, har jag rätt eller fel? http://jaasses.webblogg.se/2012/august/alla-barn-ar-inte-troga.html#comment (direkt länk)
-
Skulle vart schysst om du svarade på min blogg så jag ser svaret. (Det med den nya blogg.se designen)

2012-08-11 @ 18:24:50
URL: http://jaasses.webblogg.se
Postat av: Rebecca Candevi

Nu är veckansblogg-tävlingen avslutad. Gå in på bloggen för att se om det var du! Om du inte vann så behöver du inte vara ledsen för det, det startas en ny tävling senare. Kramar!

2012-08-13 @ 13:29:18
URL: http://beccacandevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggextra.se

RSS 2.0