Torquay 2012 - Lektionerna

Jag tänkte börja skriva lite vad jag tyckte om olika saker på språkresan, t.ex vad jag tyckte om Aktiviteterna, Ledarna, Hur det var att bo i värdfamilj osv. Tänkte börja med att skriva vad jag tyckte om lektionerna :)

 Min grupp, England som sedan blev Manchester United

 

I katalogerna stog det att man har 4st lektioner som är 40 minuter långa men de hade slog ihop dom till 2 stycken 80 minuterlektioner med en rast emellan istället vilket jag tyckte var jätteskönt. Man hade sina 2 lektioner på morgonen 9.00-12.00 eller på eftermiddagen 12.30-15.30 och min grupp hade lektioner på morgonen varannan dag och på eftermiddagen varannan dag. Man hade 2 lärare, en på första lektionen och en på den andra.

 

På lektionerna jobbade man i sina böcker (fast track och culture file) och det var både hörförståelse, läsförståelse och grupparbeten. Vad man jobbar med tror jag beror mycket på vilken lärare man har. När vi hade Ella fick vi jobba jättemycket med grupparbeten, t.ex så fick vi göra en reklamaffisch och göra en egen "radioreklam" som vi skulle visa upp för klassen. När vi jobbade med ett kapitel om lagar så fick vi "rollspela" som en domstol där några var jury, en var anklagad osv. Vår andra lärare Mario hade däremot inget sånt utan han hade mest grammatiklektioner (han verkade gilla grammatik, haha ^^)

 Den enda bilden jag fick av vårat klassrum, haha :)

 

Jag personligen gillade grammatiken mer eftersom att jag inte gillar att presentera inför klasser och så men samtidigt så lärde jag mig jättemycket av att presentera arbeten inför klassen, inte bara uttal utan jag fick lite mer självförtroende också måste jag säga :)

 

Vi fick också jobba med iPads några gånger i veckan och då jobbade man med EF's app "Fast Track". Jag tyckte ärligt talat inte att det var så jättekul att jobba med ipads, det man gjorde var typ att kolla på bilder och beskriva dom, filma/spela in sig själv när man gjorde något osv. 

Har ni några frågor är det bara att ställa dom i en kommetar så svarar jag :)

 

Kommentarer
Postat av: emma ♥

Vinnaren av dagens blogg ligger nu uppe på bloggen, kika in och kolla om det var du som vann :D

2012-08-09 @ 23:59:23
URL: http://emmapettersson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggextra.se

RSS 2.0